Coaching & privelessen

Privelessen yoga

 

Heb je behoefte aan een les speciaal op jouw wensen en behoeften afgestemd?

Een priveles yoga bestaat uit een kennismakingsgesprekje, gerichte yoga- , adem, meditatie en ontspannings oefeningen. 

 

Tarieven:

* priveles yoga voor 1 persoon: 1,5 uur:  50,- euro 

* prive yogales voor een eigen groep: tarief afhankelijk van de duur en het aantal deelnemers; mail naar rebekka@yogaaandekade.nl voor meer info

 

 

 

Individuele adem en ontspannings sessies

Ervaar je veel stress en onrust?
Kun je niet stoppen met piekeren?

Lukt het niet meer om echt te ontspannen?

 

We hebben allemaal wel te maken met stress en emotionele spanningen. Dat is op zich niet erg als je maar op tijd kunt ontladen. Maar wanneer de spanning te lang aanhoudt, kan de stress niet goed meer uit je systeem. Vaak ervaar je dit als een voortdurende onrust in jezelf, een overmatig piekeren en niet meer echt kunnen ontspannen. Zelfs (of juist) als je rust neemt komt de onrust naar boven. 
Hoe meer spanning je ervaart, hoe meer je in je hoofd gaat zitten en hoe verder je van je eigen gevoel afgaat. Met je hoofd probeer je controle te houden over je emoties. 

Wanneer je niet meer echt kunt ontspannen raakt je systeem uit balans en uiteindelijk uitgeput. 


Een adem en ontspanningssessie brengt je in een dieper contact met jezelf. Je adem werkt als een schakel tussen lichaam en geest. Door dieper te gaan ademen krijgen lichaam en geest letterlijk meer lucht en kunnen emoties beter ontladen. Ontspanning betekent ruimte geven aan wat er bij jou vanbinnen speelt. Niet meer wegstoppen of wegdenken, maar voelen. Door met aandacht je lichaam te voelen kan het gaan ontspannen, krijgen emoties ruimte om te ontladen en kan er meer rust vanbinnen komen. 
 

Een adem en ontspanningssessie bestaat uit een kort kennismakingsgesprek en een helemaal op jou afgestemde sessie van 1 - 1,5 uur. In de sessie leer je om je ademhaling te verdiepen en af te stemmen op wat er in je lijf gebeurt. Met eenvoudige, zittende of liggende oefeningen leer je diep te ontspannen. 

 

Kosten: 50,- euro

Voor een afspraak of meer info mail Rebekka Daniels

 

 

 

Coaching bij Hoog sensitiviteit 

 

 Hoog sensitiviteit is een aangeboren eigenschap waarbij zenuwstelsel en hersenen gevoeliger zijn voor indrukken en waarbij signalen en details meer dan gemiddeld opgemerkt worden. Geluiden, ervaringen, sferen, energie van anderen, visuele prikkels, emoties, alles komt heftiger binnen en wordt op een diepgaand niveau verwerkt. 


Als HSP (hoog sensitief persoon) heb je een aangeboren opmerkingsvermogen, voel je goed aan wat anderen nodig hebben, ben je gevoelig voor sferen en energieen, bezit je vaak over een groot empathisch vermogen en creatief talent. Maar als je niet genoeg de tijd neemt om bij te komen en prikkels te verwerken, kun je gauw uit balans raken en het gevoel krijgen dat de wereld je overweldigd of dat je zelf tekort schiet. 

 

Hoog sensitief zijn in een drukke, veel eisende en op ratio gerichte maatschappij, valt niet altijd mee. 

Overprikkeling, vermoeidheid en overmatig piekeren liggen op de loer. 

 

Veel HSP-ers kampen met:

- je hebt je altijd al een beetje anders gevoeld dan de meeste mensen om je heen en voelt je hier onzeker over.

- je hebt vaak het idee dat je tekort schiet, dat je het niet goed genoeg doet,

- je bent snel vermoeid, geirriteerd of overprikkeld,

- je hebt vaak het gevoel dat de wereld je overspoelt, dat het je allemaal teveel is,

- je hebt moeite met passend werk te vinden waar je echt blij van wordt,

- je hebt vaak last van (sociale) angsten, stress, vage fysieke klachten zoals buikpijn en hoofdpijn,

- je vindt het lastig om je grenzen aan te geven, je past je teveel aan,

- je piekert veel en voelt je vaak 'vast zitten' in je hoofd,

- je kunt erg emotioneel zijn, je lange tijd ergens rot over voelen en last hebben van stemmingwisselingen. 

 

Ongeveer 15-20 % van de bevolking is Hoog sensitief. Veel HSP-ers weten dit echter niet van zichzelf (en geven zichzelf ook liever geen label) maar kampen wel al jaren met klachten die ze maar moeilijk kunnen plaatsen, zoals (sociale) angsten en stress, een negatief zelfbeeld (het gevoel anders te zijn en niet begrepen te worden), vermoeidheid, chronische overprikkeling en stemmingswisselingen. 

Om de uitdagingen van het hoog sensitiviteit zijn beter te kunnen begrijpen en hanteren is het goed om je bewust te zijn wat deze eigenschap precies inhoudt. Vandaaruit kun je gaan kijken wat jij nodig hebt om goed met je HSP-zijn om te gaan en deze mooie en zachtaardige eigenschap als je kracht te kunnen gaan ervaren. 

 

Kenmerken, HSP-ers:

- nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar,

- zijn gevoelig voor prikkels van buitenaf, en voelen zich hierdoor vaak niet op hun gemak,

- hebben meer moeite en tijd nodig om prikkels te verwerken,

- hebben een diep en rijk innerlijk leven, dromen, fantaseren en overwegen veel,

- voelen stemmingen en sferen goed aan,

- worden meer dan gemiddeld geroerd door natuur, muziek en kunst,

- eigen emoties en emoties van anderen worden intenser ervaren,

- hebben moeite met planning en het krijgen van een structuur,

- kunnen verlegen overkomen maar zijn dat veelal niet,

- zijn vaak plichtsgetrouw en perfectionistisch,

- functioneren minder goed als ze geobserveerd of beoordeeld worden,

- zijn vaak zorgzaam en anticiperend op behoeften van anderen, moeite om grenzen aan te geven,

- hebben relatief meer en sneller last van stress, spanning en fysieke klachten zoals hoofdpijn, allergieen, maag/darmklachten, chronische vermoeidheid..

- lopen groter risico op stemmingswisselingen, depressiviteit, angsten en verslavingen.

 

                                                                                            (bron: Hooggevoeligheid.nl )

 

"Ben ik hoog sensitief?"

Omdat je met deze karakter eigenschap geboren wordt, ben je gewend aan de intensiteit van emoties en het heftiger binnenkrijgen van prikkels. Veel HSP-ers ontwikkelen van jongsaf aan mechanismes om zich hiervoor af te sluiten, zoals veel in je hoofd zitten (piekeren, fantaseren, weg-rationaliseren). Deze beschermingsmechanismen kunnen zich echter tegen je gaan keren omdat je steeds verder verwijderd raakt van je eigen gevoelens en hierdoor teveel aanpast aan je omgeving. Vaak kom je hier pas achter nadat je klachten krijgt, zoals (extreme) vermoeidheid, nergens meer zin in hebben of allerlei angsten en stress.  

 

Op internet vind je verschillende HSP-tests om uit te zoeken of jij HSP bent:

- HSP test

 

Hoog sensitiviteit is een prachtige en waardevolle eigenschap, maar vereist vaak wel aanpassingen in je leven. En voor veel HSP-ers ook een opnieuw ontdekken en erkennen van hun gevoeligheid die ze misschien al zo lang hebben weggestopt. 

Ik help je graag om het contact met jezelf te verbeteren. Om weer een stevige basis in jezelf te gaan vinden en oude pijn te kunnen gaan verwerken. Zodat je je gevoeligheid als kracht kunt gaan ervaren. 

 

Vanaf januari 2020 is coaching bij HSP mogelijk. 

Mocht je al graag meer informatie willen? Mail naar Rebekka: rebekka@yogaaandekade.nl 

 

Rebekka Daniels is yogadocent, Stress-, Burn-out- en Hoog-sensitiviteits coach.







'If you begin to understand what you are without trying to change it, then what you are undergoes a transformation' J.Krishnamurti
Privacyverklaring
Webdevelopment: www.hugo-online.nu